فروشگاه رفاه

برگزاری نشست خبری مدیرعامل رفاه با اصحاب رسانه

نشست خبری عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه با تشریح برنامه‌های تحول راهبردی شرکت برگزار شد.

به گزارش واحد روابط عمومی در این نشست که با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات کشور در سالن کنفرانس ستاد مرکزی رفاه برگزار شد، دکتر گل‌زاده عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه به تشریح اقدامات و تغییرات مثبت و سازنده در شش ماه گذشته و برنامه­های پیش‌رو برای تحول راهبردی شرکت رفاه در چشم انداز 10 ساله پرداخت.

دکتر گل‌زاده در ابتدا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از خدمت رسانی ویژه رفاه به هموطنان در ایام این ماه مبارک خبر داد و گفت: “سفره­های افطار هموطنانمان را با 25 درصد تخفیف ارائه خواهیم کرد”. وی افزود: در این طرح که به “ماه رفاه” نامگذاری شده حدود 5000 قلم کالا با تخفیف 4 تا 50 درصدی عرضه خواهد شد که از این بین 1000 قلم کالای اساسی تخفیف20 تا 50 درصدی دارند. همچنین خدمت رسانی در فروشگاه­های منتخب تا سحر و همچنین پذیرایی از روزه داران در زمان افطار در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با توصیف صنعت خرده فروشی به عنوان نبض اقتصادی کشور افزود: این صنعت متأثر از شرایط سیاسی و اقتصادی است به نحوی که اولین نشانه­های رکود و تورم و یا رشد شاخصهای اقتصادی در این صنعت بروز میکند. عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت با بیان اینکه نقش بنگاه­های خرده ­فروشی مانند رفاه در اقتصاد مقاومتی بسیار کلیدی است، اظهار داشت: با فراهم آوردن بستری مناسب و گسترده در کشور و همچنین حضور در بازار منطقه به خصوص کشورهای همسایه، با ارتقاء برند ایرانی “رفاه” و حمایت از برندهای ایرانی و اعمال سیاست­های جدید در حوزه برندینگ ماموریت خودمان را در حمایت از تولید ملی با جدیت دنبال می کنیم و برآنیم که نقش به سزایی در اقتصاد مقاومتی ایفا نماییم.

وی در ادامه به گزارش عملکرد مالی رفاه در سال­های اخیر پرداخت و اضافه کرد: در شش سال گذشته رشد شرکت به طور متوسط سالانه 2 درصد بوده است که از کسر نمودن نرخ تورم سالانه از رشد اسمی شرکت حاصل می شود. این در حالی است که در شش ماه اول سال مالی جاری، رشد شرکت 28 درصد بوده است که با توجه به تورم 5/15 درصدی امسال، 5/12 درصد رشد واقعی داشتهایم.

دکتر گل‌زاده با تشریح دلایل افزایش رشد مالی چشمگیر و بی سابقه رفاه نسبت به سنوات گذشته گفت: شرکت به واسطه حذف مدل­های فروش غیراقتصادی (سنتی)، بازنگری قرارداد با شرکاء تجاری و تغییر رویکرد در تعامل با تأمین ‌کنندگان به منظور عرضه ارزان­تر برخی کالاهای اساسی، بالا بردن کیفیت با ثابت نگه داشتن قیمت و افزایش تنوع محصول که موجبات رضایتمندی مشتریان را فراهم آورده است، توانسته شرکت را به عنوان رهبر بازار در حوزه خرده فروشی و قیمت احیاء نماییم. این مهم باعث شده است که رفاه در مقایسه با سایر خرده فروشان از جایگاه بهتری برخوردار باشد.

وی یکی از مشکلات جدی در صنعت خرده فروشی را عدم شفافیت رقبا در رعایت قوانین و فرار مالیاتی عنوان کرد که موجب ایجاد رقابت نابرابر در این صنعت شده است و افزود: با این حال شرکت رفاه با رعایت کامل قوانین و موازین مالیاتی، استاندارد و ضوابط بهداشتی با افتخار کماکان در این عرصه پیشتاز می­باشد.

دکتر گلزاده در عین حال به بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان اشاره کرد و گفت: به منظور احیای برند رفاه شاهد توسعه، بهسازی و به روز رسانی فروشگاه­ها، افتتاح فروشگاه­های مدرن، ایجاد انگیزه و توانمند‌سازی منابع انسانی به دنبال خروجی­های مشخص چه در دوره کوتاه مدت و چه در دوره میان مدت خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص راهکار مقابله با رشد قارچ گونه خرده فروشی‎­ها و ارائه کالاهای غیراستاندارد اظهار داشت: رفاه از رقابت استقبال می­کند ولی بسیاری از افراد از مشکلات این صنعت آگاه نیستند و به جهت پوشش ضعف­های خود به ارائه کالاهای غیراستاندارد می­پردازند که شرکت رفاه با دانش به­روز و تجربه بیست ساله تلاش خواهد کرد الگوهای مناسبی از خرده فروشی را در کشور ارائه کند و آمادگی دارد دانش و تجربه خود را در اختیار صاحبان برج های تجاری چند منظوره قرار دهد و در سیاست جدید خود؛ سرمایه گذاری و راه اندازی بخش هایپرمارکت و یا سوپرمارکت برج های تجاری با استانداردهای مناسب را در اولویت قرار داده است.

عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت درخصوص راهکار احیای فروشگاه­­های غیراقتصادی و کم بازده نیز گفت: با تبدیل اموال راکد به سرمایههای مولد، ساخت هایپر مارکت در کلان شهرها و مشارکت در تأسیس فروشگاه­های جدید به خصوص در مجتمع های تجاری چند منظوره، فروشگاه­های غیراقتصادی و یا کم بازده را به فروشگاه های مدرن در کشور تبدیل خواهیم کرد. در این خصوص اولویت را توسعه نسل جدید فروشگاه­های زنجیره ای با تمرکز بر مواد غذایی تازه قرار داده ایم و انشاءالله تا مهرماه پنج فروشگاه نسل جدید، تا پایان سال 94، ده فروشگاه و در برنامه استراتژیک اول که تا پایان سال 96 خواهد بود، 50 فروشگاه نسل جدید در کشور ایجاد خواهیم کرد.

دکتر گل‌زاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص موضوع انصراف شرکت رفاه از خرید باشگاه پرسپولیس، علت آن را تصمیم سهامداران شرکت عنوان کرد و افزود: باشگاههای پرسپولیس و استقلال دو برند پر طرفدار ملی می­باشند و این امکان وجود دارد که در آینده مورد حمایت شرکت رفاه در تولید محصولاتی با نام باشگاه و دیگر رویکردهای تجاری­سازی قرار گیرند. متأسفانه خریداران این باشگاه‌ها برنامه مدون اقتصادی برای درآمدزایی ندارند و واگذاری این دو برند ملی بدون یک طرح تجاری از سوی خریداران، به صلاح نیست. در پیشنهادی که برای این باشگاه‌ها داده‌ایم مشخص کردیم که بلیط فروشی، تبلیغات و حق پخش صدا و سیما پاسخگوی هزینه­ها نیست و هیچ راهی جز تجاری سازی برند وجود ندارد و همکاران من در رفاه، برنامه جامعی را برای توسعه نهاد اقتصادی باشگاه­ها و تجاری‌سازی برند آنها و ارائه محصولات متنوع با برند این دو باشگاه تهیه کرده اند. وی مدل­های دیگر واگذاری نظیر اجاره سه ساله باشگاه ها را نیز محکوم به شکست عنوان کرد.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>