فروشگاه رفاه

سوالات متداول

امور وب سایت

  • 1- نحوه پذیرش تبلیغات در سایت شرکت رفاه به چه صورت است؟

    می توانید جهت تبلیغات در وب سایت رفاه در خواست خود را از طریق آدرس ایمیلadvertising-web ارسال کرده یا با شماره تلفن ۶۶۴۹۲۰۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

  • 2- چه تمهیداتی جهت رفاه حال تامین کنندگان و طرفهای قرارداد فروشگاههای زنجیره ای رفاه در سامانه خدمات الکترونیکی پیش بینی گردیده است؟
    دستیابی به اطلاعات فروش ، موجودی ، رویت اسناد رسید و مرجوعی و همچنین کلیه اطلاعات و سوابق مشارکتی کالاهای تامین کننده به تفکیک هر فروشگاه تنها قابل اخذ می باشد
  • 3- جهت نمایش کالاهای تامین کننده در سامانه الکترونیک چه اقداماتی مورد نیاز است؟
    با مراجعه به آدرس www.refah.ir و انتخاب لینک "تامین کنندگان" پس از ورود کلمه کاربری و رمز عبور تامین کننده وارد صفحه اختصاصی خود می گردد در این مرحله کاربر با کلیک بر روی دکمه "ورود اطلاعات تامین کننده" می تواند نسبت به درج مشخصات شرکت اقدام نماید پس از تکمیل این بخش کاربر با کلیک بر روی گزینه "ورود اطلاعات کالاها" لیست کالاهایی که قبلا انتخاب نموده است را مشاهده و با کلیک بر روی نام هر کالا نسبت به درج مشخصات کالا اقدام می نماید.لازم به ذکر است قرار دادن یک تصویر از هر کالا الزامی می باشد. فرمت تصویر باید از نوع JPG با پشت زمینه کاملا سفید و حجم زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشد. پس از تکمیل اطلاعات هر کالا با زدن دکمه "ارسال" اطلاعات کالا مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید نهایی روی سامانه قرار می گیرد
  • 4- نحوه عضویت تامین کنندگان محترم رفاه در سامانه الکترونیک به چه صورت می باشد؟
    ابتدا با ورود به آدرس http://refahchainstores.ir/request و وارد نمودن کد پنج رقمی تامین کننده ، امکان انتخاب کالاها جهت درج روی سامانه فراهم می گردد.تامین کننده محترم با کلیک و قرار دادن علامت در چک باکس کنار هر کالا نسبت به انتخاب آن کالا اقدام می نمایند . پس از این مرحله با زدن دکمه محاسبه پیش فاکتور مبلغ اشتراک و حساب بانکی جهت واریز وجه نمایش داده خواهد شد مبلغ اشتراک تنها یک بار و به صورت دائمی از تامین کننده دریافت می گردد.پس از واریز وجه ، تامین کننده مجددا به آدرس http://refahchainstores.ir/request وارد شده پس از اعلام کد پنج رقمی و زدن دکمه محاسبه پیش فاکتور نسبت به ورود اطلاعات خواسته شده در مورد فیش بانکی واریزی و آدرس پست الکترونیکی ، همچنین ورود حروف تصویر نمایش داده شده اقدام می نماید. با زدن دکمه ارسال و تایید صحت اطلاعات نمایش داده شده ، حد اکثر پس از ۲۴ساعت به منظور اخذ استعلام از بانک مربوطه ،کلمه کاربری و رمز عبور به آدرس الکترونیکی تامین کننده ارسال خواهد گردید. "درصورتی که به توضیحات بیشتر نیاز دارید با شماره تلفن ۶۶۴۹۲۰۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید"

طرح و توسعه

  • 1- شرکت رفاه، با ۲۴ سال پیشنه در عرصه احداث و مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای از تجربه و دانش چه کسانی بهره می‌برد؟
    در مدیریت طرح و توسعه واحدی به نام لجستیک و امور فنی که شامل معماری- تاسیسات- برق و روشنایی و سیستم های ایمنی و مکانیکال و ...می‌باشد ، فعالیت می نماید. در واحد لجستیک مهندسین و کارشناسان مجرب فعالیت دارند و با بکارگیری آخرین فناوریها در احداث فروشگاهها ، دانش فنی خود را به اثبات می‌رسانند. دقت و نظارت بر عملکرد صحیح تاسیسات مکانیکال و الکتریکال – تهویه مطبوع – سیستم‌های برودتی و حرارتی – ایمنی – روشنایی و ... در فروشگاهها با اتکاء به دانش روز و استفاده از تحقیقات و تجربیات فروشگاههای زنجیره ای بزرگ در جهان، بویژه دقت نظر در لی اوت فروشگاهها و تغییرات صحیح در جهت رضایت مشتریان از جمله وظایف این واحد میباشد.
  • 2- آیا شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه، احداث فروشگاهها را همزمان در کلان شهرها در سایر شهرستانهای کوچک و بزرگ در برنامه توسعه خود دارد؟
    با توجه به نیاز شهرهای بزرگ به فروشگاههای بزرگ، خط مشی شرکت رفاه براین اساس وجود دارد که اولویت به احداث فروشگاه در مراکز استانها و در مرحله بعد به شهرهای بالاتر از یکصد هزار جمعیت داده شود . هم اکنون تعداد فروشگاههای زنجیره ای رفاه 135 واحد میباشد که با استقبال چشمگیر مشتریان ، امید براین میرود که در آینده ایجاد فروشگاههای رفاه در شهرهای کوچکتر در دستور کار قرار گیرد.
  • 3- آیا شرکت رفاه از فناوری‌های نوین و تکنولوژی روز، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استفاده می‌کند؟
    فروشگاههای زنجیره ای رفاه از فناوریهای نوین استفاده می نماید . از جمله این فناوریها میتوان به کاربرد سیستم بارکد اشاره کرد که برای اولین بار در ایران به اجرا گذارده شده است. استفاده از رایانه در امور بازرگانی در زمینه های شناسائی منابع تامین کالا – سفارش و خرید و توزیع کالا و نقش آن در ایجاد بانک اطلاعاتی و ایجاد تشکیلات سازمانی در امور انفورماتیک بمنظور ارائه خدمات نرم افزاری – سخت افزاری از جمله فعالیتهای شرکت بشمار میرود. ایجاد سایت (پایگاه اینترنتی رفاه) از اقدامات اخیر شرکت زنجیره ای رفاه میباشد . پرداخت وجه کالاها از طریق دستگاههای کارتخوان و پیش بینی فروش اینترنتی کالاها در دستور کار قرار دارد.
  • 4- آیا تجهیزات و امکانات ایمنی در فروشگاههای رفاه در حفظ سلامت مشتریان در حد و مقیاس قابل قبول می‌باشد؟
    در تمامی شعب فروشگاههای رفاه سیستم های ایمنی و حفاظتی کامل پیش بینی و نصب شده است . از جمله این سیستم ها میتوان به سیستم اعلام حریق و استفاده از لوازم اطفاء حریق (فایر باکس و کپسول) و همچنین دوربینهای مداربسته اشاره نمود. کارکنان فروشگاههای رفاه با گذراندان دوره های خاص آموزشی که توسط سازمان آتش‌نشانی برگزار می‌شود با نحوه برخورد با حریق و کمکهای اولیه آشنا شده اند.
  • 5- آیا تجهیزات و طراحی داخل و خارج فروشگاههای رفاه با اصول و روشهای معمول و متداول در کشورهای پیشرفته همگون میباشد؟
    شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه ضمن برخورداری از دانش فنی- فروشگاهی از تجهیزات و تاسیساتی پیشرفته که با معیارها و استانداردهای پذیرفته جهانی مطابقت دارد، فروشگاههای خود را مجهز ساخته است . این تجهیزات نه تنها در حفظ کیفیت بالای مواد غذایی موثر است، بلکه با ایجاد محیط شاد از طریق نورپردازی، دکوراسیون ، پخش موزیک مترنم فروشگاهی، هوای مطبوع در کلیه فصول، پله برقی و غیره، کمک به ایجاد ذهنیت مطلوب در مشتریان می‌نماید
  • 6- بررسی های اولیه و انتخاب موقعیت محلی فروشگاههای زنجیره ای رفاه براساس چه ضوابطی صورت می‌پذیرد؟
    اصولاً عوامل موثر در انتخاب محل فروشگاه تبعیت از راهبردهای بازاریابی دارد. این راهبردها عبارتند از : الف – دموگرافی که شامل خصوصیات ساکنین منطقه از نظر متغیرهای سن – درآمد – وضعیت تاهل – شغل- تعداد خانوار- میزان سواد و تحصیلات و قومیت می‌شود. ب – تقاضا که مربوط به نیاز ساکنین منطقه به کالا و خدمات خاص است. ج- اقتصاد منطقه بیانگر قدرت خرید مشتریان است که آینده کسب و کار فروشگاه را تبیین می‌نماید. د- سهولت دسترسی به فروشگاه از نظر تسهیلات ترابری عمومی از اهمیت زیاد برخوردار است. هـ- مزیت رقابتی که موقعیت رقابتی فروشگاه را در ارتباط با سایر فروشگاههای رقیب مشخص می‌نماید.

امور اداری و منابع انسانی

  • 1- منشور اخلاقی شرکت رفاه چیست؟
    رعایت ادب و احترام در رفتار با مشتری، امانت داری، تواضع، آراستگی، دقت، تعهد، کسب رضایت مشتری، ارائه کالای با کیفیت، ایجاد محیطی مطبوع و دلپذیر برای مشتری از اصول اولیه منشور اخلاقی کارکنان شرکت رفاه است.
  • 2- جهت استخدام در شرکت رفاه چه اقداماتی باید صورت گیرد؟
    با توجه به نیاز سازمان، اقدام به درج آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار نموده و پس از مصاحبه بطور محدود استخدام می نماید ضمناً در صورت نیاز به مشاغل تخصصی و امورات مربوط ،کاربران رزومه تخصصی خود را بر روی سایت اعلام نمایند تا در فرصت مناسب از تخصص و تجربه آنان بهره گرفته شود.
  • 3- فروشگاه‌های شرکت رفاه در چه ایامی تعطیل است؟
    ایام تعطیل تمام وقت فروشگاه‌ها عبارتند از تاسوعا، عاشورا، اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم، شهادت حضرت علی علیه السلام، رحلت امام خمینی(ره)، روزهای اول و ۱۳ فروردین؛ همچنین روز ۲۲ بهمن فروشگاه‌ها در نیم روز صبح تعطیل است.
  • 4- سازماندهی شرکت رفاه چگونه است؟
    شرکت رفاه متشکل از مدیریتهای ستاد مرکز ، 30 مدیریت منطقه‌ای و استانی و بیش از 215 فروشگاه در سراسر کشور میباشد.
  • 5- شرکت رفاه در چه تاریخی تاسیس شد؟
    تاریخ تاسیس شرکت اردیبهشت ۱۳۷۴ است.

فروش الکترونیک

  • 1- هدف از راه اندازی سامانه الکترونیک شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه چیست؟
    تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی بکار می‌رود. با وجودی که مدت زمان زیادی از عمر تجارت الکترونیک نمی‌گذرد لیکن نقش بسزا و چشم گیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته‌ است. یکی از ساده‌ترین و کار آمدترین نقش تجارت الکترونیک در زندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارتهای هوشمند می‌باشد.سامانه الکترونیک شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ خرید اینترنتی و با هدف پوشش یکپارچه نیازهای تامین کنندگان و سهامداران محترم جهت حضور کاملاً مستقل در دنیای تجارت الکترونیک ، راه اندازی گردید.